Blending Modes | Karıştırma modları
Kaynaştırma gibi düşünebiliriz. Alttaki katman ile biraz biraz görünme şeklinde kaynaşma yapılabilir.
Normal
Elde edilen renk oluşturmak için her pikseli düzenler veya boyar. Bu, varsayılan moddur. (Bitmap haline getirilmiş veya dizinlenmiş renkli görüntüde çalıştığınızda Normal modu Eşik olarak adlandırılır.)
Dissolve | Erime
Elde edilen renk yapmak için her pikseli düzenler veya boyar. Bununla birlikte elde edilen renk, herhangi bir piksel konumundaki opaklığa bağlı olarak piksellerin temel renkle veya karışım rengiyle rastgele değişimidir.
--------------------------------------------------
Behind | Arka
Katmanın yalnızca saydam bölümünü düzenler veya boyar. Bu mod yalnızca Saydamlığı Kilitle seçimi kaldırılmış katmanlarda kullanılabilir ve asetat sayfasındaki saydam alanların arkasını boyamaya benzer.
Clear | Temizle
Saydam yapmak için her pikseli düzenler veya boyar. Bu mod Şekil araçlarında (dolgu bölgesi seçili olduğunda), Boya Kovası aracında , Fırça aracında , Kurşun Kalem aracında , Dolgu komutunda ve Kontur komutunda kullanılabilir. Bu modu kullanabilmek için Saydamlığı Kilitle seçimi kaldırılmış bir katmanda olmalısınız.
Darken | Koyulaştır
Her kanaldaki renk bilgilerine bakar ve elde edilen renk olarak temel veya karışım rengini (hangisi daha koyuysa) seçer. Karışım renginden daha açık olan pikseller değiştirilir; karışım renginden daha koyu olan pikseller değiştirilmez.
Multiply | Çoğalt
Her kanaldaki renk bilgilerine bakar ve temel rengi karışım rengiyle çoğaltır. Elde edilen renk her zaman daha koyu olan renktir. Siyah ile herhangi bir rengi çoğaltma siyah oluşturur. Beyazla herhangi bir rengi çoğaltma rengi değiştirmez. Siyah veya beyaz dışındaki bir renkle boyarken, boyama aracıyla yapılan başarılı darbeler gittikçe koyulaşan renkler üretir. Efekt, görüntü üzerine çok sayıda işaretleme kalemiyle çizim yapmaya benzer.
2 x 1 = 2 dir. 2 x 0 = 0 dır. 0 siyahtır ve rengi siyah yapar. 3 x 0 = 0 gibi.
1 ise beyazdır ve rengi değiştirmez.
O zaman bu mod koyu olanları karart açık olanları bırak modunda bir moddur
Yandaki dokuyu Multiply
ile kullandığınızda beyazlar hiç gözükmez sadece siyahlar gözükür.Beyaz olan yerlerde alttaki katman gözükür.
Uygulama: Bir yazı yazınız ve üst kısmına bu resmi yapıştırınız. Karıştırma modlarından Multiply seçiniz. Son olarak Clipping Mask yapınız.
Color Burn | Renk Yanması
Her kanaldaki renk bilgisine bakar ve taban rengini, karışım rengini yansıtması için, aralarındaki kontrastı arttırarak koyulaştırır. Beyazla karıştırma herhangi bir değişikliğe neden olmaz.
Linear Burn | Doğrusal Yanma
Her kanaldaki renk bilgilerine bakar ve karışım rengini yansıtmak için parlaklığı azaltarak temel rengi koyulaştırır. Beyazla karıştırma herhangi bir değişikliğe neden olmaz.
---------------------------------------------------
Lighten | Açıklaştır
Her kanaldaki renk bilgilerine bakar ve elde edilen renk olarak temel veya karışım rengini (hangisi daha koyuysa) seçer. Karışım renginden daha koyu olan pikseller değiştirilir; karışım renginden daha açık olan pikseller değiştirilmez.
Uygulama: 2 Uzay resmini indirin ve 2. (üstteki) resme lighten ile karıştırın. 1.resim altta | 2.resim üstte
Screen | Ekran
Kanalın renk bilgilerine bakar ve temel renkle karışım renginin tersini çoğaltır. Elde edilen renk her zaman daha açık olan renktir. Siyah renkle tram uygulama rengi değiştirmez. Beyazla tram uygulama beyaz oluşturur. Efekt, çok sayıda fotoğraf slaytının birbirinin üzerine yansıtmayla benzerdir.
Screen ile kullanıldığında
Siyah renkler gözükmez sadece parlama gözükür
Uygulama: Yukarıdaki resmi bu resmin üstüne yerleştiriniz. Screen ile karıştırınız.
Color Dodge | Renk Soldurma
Her kanaldaki renk bilgisine bakar ve taban rengini, karışım rengini yansıtması için, aralarındaki kontrastı azaltarak aydınlatır. Siyahla karıştırma herhangi bir değişikliğe neden olmaz.
Uygulama: Bu resmi indirerek üstteki katmana yeşil bir renk atınız. Karışım modlarından renk soldurma Color Dodge ekleyiniz. Opacity azaltınız. Sararmış otların yeşillenmesini sağlayınız.
Linear Dodge | Doğrusal Soldurma (Ekle)
Her kanaldaki renk bilgilerine bakar ve karışım rengini yansıtmak için parlaklığı arttırarak temel rengi açar. Siyahla karıştırma herhangi bir değişikliğe neden olmaz.
Overlay | Kaplama
Temel renge bağlı olarak renkleri çoğaltır veya tram uygular. Desenler veya renkler, temel rengin vurgularını ve gölgelerini korurken mevcut pikselleri kaplar. Temel renk değiştirilmez ancak orijinal rengi açıklığını veya koyuluğunu yansıtmak için karışım rengiyle karıştırılır.
Uygulama
Soft Light | Yumuşak Işık
Karışım rengine bağlı olarak renkleri koyulaştırır veya açar. Efekt, görüntüde dağıtılmış projektörün parlamasına benzer. Karışım rengi (ışık kaynağı) %50 griden daha açıksa, görüntü soldurulmuş gibi aydınlatılır. Karışım rengi %50 griden daha koyuysa, görüntü yanmış gibi koyultur. Saf beyaz veya siyahla boyama, belirgin biçimde daha koyu veya açık alan oluşturur ancak saf siyah veya beyaz ile sonuçlanmaz.
Uygulama: Bir spot kullanarak resmin üzerine ışık efekti yapınız. Işık için radial gradient ile beyazdan transparana doğru boyama yaparak, soft light ile karıştırınız.
Hard Light | Sert Işık
Karışım rengine bağlı olarak renkleri çoğaltır veya tram uygular. Efekt, görüntüde projektörün şiddetli parlamasına benzer. Karışım rengi (ışık kaynağı) %50 griden daha açıksa, görüntü tram uygulanmış gibi aydınlatılır. Bu, görüntüye vurgular eklemede kullanışlıdır. Karışım rengi %50 griden daha koyuysa, görüntü çoğaltılmış gibi koyultur. Bu, görüntüye gölgeler eklemede kullanışlıdır. Saf siyah veya beyazla boyama, saf siyah veya beyazla sonuçlanır.
Vivid Light | Canlı Işık
Karışım rengine bağlı olarak, kontrastı arttırarak veya azaltarak renkleri yakar veya soluklaştırır. Karışım rengi (ışık kaynağı) %50 griden daha açıksa, kontrast azaltılarak görüntü aydınlatılır. Karışım rengi %50 griden daha koyuysa, kontrast artırılarak görüntü koyultur.
Linear Light | Doğrusal Işık
Karışım rengine bağlı olarak, parlaklığı azaltarak veya arttırarak renkleri yakar veya soluklaştırır. Karışım rengi (ışık kaynağı) %50 griden daha açıksa, parlaklığı arttırarak görüntü aydınlatılır. Karışım rengi %50 griden daha koyuysa, parlaklık azaltılarak görüntü koyultur.
Pin Light | Pin Işığı
Karışım rengine bağlı olarak renkleri değiştirir. Karışım rengi (ışık kaynağı) %50 griden daha açıksa, karışım renginden daha koyu olan pikseller değiştirilir; karışım renginden daha açık olan pikseller değiştirilmez. Karışım rengi %50 griden daha koyuysa, karışım renginden daha açık olan pikseller değiştirilir; karışım renginden daha koyu olan pikseller değiştirilmez. Bu, görüntüye özel efektler eklemede kullanışlıdır.
Hard Mix | Katı Karışım
Temel rengin RGB değerlerine karışım renginin kırmızı, yeşil ve mavi kanal değerlerini ekler. Kanal sonucu 255 veya üzerindeyse 255 değerini alırken 255 altındaysa 0 değerini alır. Tüm karıştırılan piksellerde bu nedenle 0 veya 255 kırmızı, yeşil veya mavi kanal değeri bulunur. Bu, bütün pikselleri birincil arttırıcı renklerine (kırmızı, yeşil veya mavi), beyaza veya siyaha dönüştürür.
Not:
CMYK görüntüleri için, Sert Karışım bütün pikselleri birincil eksiltici renklere (siyan, sarı veya macenta), beyaz veya siyaha dönüştürür. Renk değeri en fazla 100'dür.
Difference | Fark
Her kanaldaki renk bilgilerine bakar ve daha fazla parlaklık değerine sahip olana bağlı olarak temel renkten karışım rengini veya karışım renginden temel rengi çıkarır. Beyazla karıştırma temel rengin değerlerini ters çevirir; siyahla karıştırma değişiklik yapmaz.
Exclusion | Dışlama
Fark moduna benzer ancak daha düşük kontrastlı bir efekt oluşturur. Beyazla karıştırma temel rengin değerlerini tersine çevirir. Siyahla karıştırma herhangi bir değişikliğe neden olmaz.
Subtract | Çıkar
Her kanaldaki renk bilgilerine bakar ve karışım rengini temel renkten çıkartır. 8 ve 16 bit görüntülerde elde edilen tüm negatif değerler sıfıra kırpılır.
Divide | Böl
Her kanaldaki renk bilgilerine bakar ve temel renkten karışım rengini ayırır.
Hue | Ton
Temel rengin ışıklılık ile doygunluk değerleriyle ve karışım renginin tonuyla bir sonuç renk oluşturur.
Uygulama : Kıyafetin yarısının rengini değiştirmek
Kullanılacak araçlar ; quick selection tools (hızlı seçim aracı) | paint bucket tool (boya kovası aracı) | Layers hue (renk tonu)
Yapımı : Bu resme benzer bir resim indirerek photoshopta açınız.Resmin olduğu katman üstüne yeni bir katman açınız. quick selection tools (hızlı seçim aracı) aracını alınız ve Sample all layers seçili hale getiriniz.Resmin üstündeki boş olan katman seçili iken, kıyafetin belirli bir bölümünü seçiniz. Seçim işlemi ayrı katmanda gerçekleşmiş olmalı. paint bucket tool (boya kovası aracı) aracı ile seçili bölümü boyayınız. Seçme işleminin olduğu katman özelliğini normal den hue(renk tonu) olarak değiştiriniz. Resmin bu hale geldiğini görmelisiniz.
Saturation | Doygunluk
Temel rengin ışıklılık ile ton değerleriyle ve karışım renginin doygunluğuyla bir sonuç renk oluşturur. Doygunluk (gri) olmayan (0) bir alanı bu modda boyama değişikliğe neden olmaz.
Color | Renk
Temel rengin ışıklılık değeriyle ve karışım renginin ton ve doygunluk değerleriyle bir sonuç renk oluşturur. Bu, görüntüdeki gri düzeyleri korur ve tek renkli görüntüleri renklendirmek ve renkli görüntüleri tonlamak için kullanışlıdır.
Luminosity | Renk Parlaklığı
Temel rengin ton ile doygunluk değerleriyle ve karışım renginin ışıklılık değeriyle bir sonuç renk oluşturur. Bu mod Renk modu efektinin tersini oluşturur.
Lighter Color | Daha Açık Renk
Karışım ve temel renk için tüm kanal değerlerinin toplamını karşılaştırır ve daha yüksek değerde rengi görüntüler. Elde Edilen rengi oluşturmak için hem temel, hem de karışım renginin en yüksek Kanal değerlerini seçtiğinden açıklaştır karışımından elde edilebilen daha açık renk üçüncü bir renk üretmez.
Darker Color | Daha Koyu Renk
Karışım ve temel renk için tüm kanal değerlerinin toplamını karşılaştırır ve daha düşük değerde rengi görüntüler. Elde Edilen rengi oluşturmak için hem temel, hem de karışım renginin en düşük Kanal değerlerini seçtiğinden koyulaştır karışımından elde edilebilen daha koyu renk üçüncü bir renk üretmez.
Sonraki Dersler
Vektör Maskesi | Vector Mask
Uygulama : Siyah beyaz dan renkliye geçiş yapan resim yapmak
Kullanılacak Araçlar; adjustments (ayarlamalar) -> Hue/Saturation (Ton doygunluk) | Maske | Gradient Tool (Degrade Boyama)
Yapımı : Bu resme benzer bir resim indirerek photoshopta açınız.Bir üste katman açarak resmin kopyasını oluşturunuz. Üstteki katmanı siyah beyaz yapacağız.Seçili iken menüden adjustments (ayarlamalar) içinden Hue/Saturation (Ton doygunluk) seçilerek pencere açılır. Saturation değerini -100 e çekerek resmi siyah beyaz yapınız. Üstteki resim siyah beyaz alttaki ise renkli olmalı. Layers panelinden Add Layer Mask ile siyah beyaz resme maske ekleyiniz. Maske karesi seçili iken araçlardan Gradient Tool (Degrade Boyama) aracını alınız.Maske bölümünü Siyahdan beyaz doğru boyayınız. Resmin bu hale geldiğini görmelisiniz.