Unity ne işe yarar ?
2D ve 3D çok platformlu oyunlar ve etkileşimli deneyimler oluşturmak için dünyanın en popüler geliştirme platformu Unity'yi indirmek için Hub arrayüzünü kullanmalısınız
Yaptığınız projeleri pek çok türde çıktı alabilirsiniz. Mobil çıktı .apk alabileceğiniz gibi masaüstü .exe çıktıda alabilirsiniz... c# ile kodlamalarınızı yapabilirsiniz.
Unity3d Kurulum
aşağıdaki linkten ilk önce Unity Hub kurulumu yaparak size en uygun veya en güncel sürümü seçerek kurulumu yapabilirsiniz. Farklı sürümlere ait projeleri veya yeni projeleri bu arayüz ile oluşturacağız.
Unity Hub
https://unity3d.com/get-unity/download
Unity Doküman
Unity ile ilgili pek çok doküman için burayı tıklayınız.
Reklamsız eğitim isterseniz
https://gelecegiyazanlar.turkcell.com.tr/konu/unity#courses_list
Ayrıca inceleyiniz
https://www.mixamo.com/
opengameart
code-projects
Asset store
Unity ile hazırlanmış ücretli veya ücretsiz projelerin yayınlandığı mağaza için burayı tıklayınız.
GameObject / OyunNesnesi
Tüm varlıklar için kullanılan tanımdır.Bazı özellkleri aşağıdadır.
layer : Oyun nesnesinin içinde bulunduğu katman.
scene : GameObject'in parçası olduğu sahne.
tag : Bu oyun nesnesinin etiketi.
transform : Üç boyutlu prtamda blunduğu konum v.s.
scene / sahneler
Sahneler, Unity'de içerikle çalıştığınız yerdir. Bir oyunun veya uygulamanın tamamını veya bir kısmını içeren varlıklardır. Örneğin, tek bir sahnede basit bir oyun oluştururken daha karmaşık bir oyun için her biri kendi ortamları, karakterleri, engelleri, dekorasyonları baındırabilirsiniz
. Bir projede istediğiniz sayıda sahne oluşturabilirsiniz .
Yeni bir proje oluşturduğunuzda ve onu ilk kez açtığınızda Unity, yalnızca bir proje içeren örnek bir sahne açar. Kamera
ve bir Işık.
Hierarchy / Hiyerarşi
Bir Sahnede kullandığınız GameObject'leri sıralamak ve gruplamak için Hiyerarşi penceresini kullanabilirsiniz. Sahne görünümünde GameObjects eklediğinizde veya kaldırdığınızda, bunları Hiyerarşi penceresine de ekler veya buradan kaldırırsınız.
Hiyerarşi penceresi aynı zamanda diğer sahneler, her Sahne kendi GameObject'lerini içerir.
Inspector / Denetçi
Unity Editor'deki hemen hemen her şey için özellikleri ve ayarları görüntülemek ve düzenlemek için Denetçi penceresini kullanın.Oyun Nesneleri
, Unity bileşenleri, Varlıklar, Malzemeler ve Editör içi ayarlar ve tercihler.
bir Denetçi penceresi açmak için menüden Window > General > Inspector yi seçin (scene game inspector v.s.)
Project / Proje
Proje penceresi, Projenizle ilgili tüm dosyaları görüntüler ve uygulamanızda Varlıklar ve diğer Proje dosyalarında gezinmenin ve bulmanın ana yoludur. Varsayılan olarak yeni bir Proje başlattığınızda bu pencere açıktır. Ancak bulamazsanız veya kapalıysa Window > General > Project veya klavyeden Ctrl + 9
yolunu izleyebilirsiniz.
Pencerenin üst kısmını sürükleyerek Proje penceresini taşıyabilirsiniz . Editör'deki yerine sabitleyebilir veya serbest yüzen bir pencere olarak kullanmak için Editör penceresinden dışarı sürükleyebilirsiniz. Ayrıca pencerenin düzenini de değiştirebilirsiniz.